11-15 jaar

Ben jij tussen de 11 en 15 jaar en heb je zin in actie? Samen met je vrienden doe je super gave dingen waar je ook nog eens wat van leert. Leer pionieren, ga op zomerkamp, kook op je eigen kampvuurtje en ontdek de wereld om je heen!
De leden van 11 tot en met 15 jaar heten 'Scouts'. Scouts zijn niet meer bezig met het spelen in thema, zoals bij de Bevers (5-7 jaar) en de Welpen (7-11) jaar het geval is. Bij de Scouts ligt de focus op het bewust ontwikkelen van hun scoutingkennis en -vaardigheden. Ze leren samenwerken door in groepsverband uitdagingen aan te gaan. Zo maken ze vuur zonder lucifers, koken ze zonder recept en vinden ze zelfstandig hun weg tijdens een tocht. De verschillende activiteitengebieden (verzamelingen van activiteiten die qua onderwerp bij elkaar horen) zorgen ervoor dat er veel variatie in het programma zit en kinderen elke week iets anders doen.
Zelfstandigheid
Naast samenwerking en elkaar helpen als er problemen zijn, is het ook belangrijk dat Scouts oefenen met hun zelfstandigheid. Onder het motto “laat je uitdagen” leren ze zelf praktische problemen op te lossen. Deze groep Scouts wordt op deze manier relatief zelfstandig en de Scouts worden voorbereid op de volgende speltak, de Explorers, waarin ze zelf activiteiten gaan organiseren. Zo blijven Scouts zich steeds verder ontwikkelen, dit heet bij Scouting de 'doorlopende leerlijn'.
De Scouts gaan 2 keer per jaar op weekendkamp waarvan ze 1 keer deelnemen aan de regionale scouts wedstrijden. Aan het eind van het seizoen gaan ze een week op zomerkamp waarbij ze slapen in tenten. Eens in de 2 jaar gaan de Scouts naar het buitenland op zomerkamp.

Kom vrijblijvend 3 keer gratis meedoen.
Vul onderstaand formulier in en we nemen z.s.m. contact met je op.