18-23 jaar

Ben jij tussen de 18 en 23 jaar, heb je een eigen mening en heb je wel zin in leuke buitenlandse uitstapjes? Word dan Roverscout en organiseer samen met andere jongeren je eigen kampen en activiteiten. Daarna kun je, als je wilt, doorgroeien tot vrijwilliger waarbij je andere scouts begeleidt.

De Roverscoutsperiode is de laatste periode die een scout als jeugdlid bij scouting doorbrengt. Vanaf 23 jaar is een scout namelijk geen jeugdlid meer. In deze laatste speltak hebben Roverscouts geen begeleiding meer en bedenken ze zelf wat ze bij scouting willen doen. Ze hebben een adviseur, die hen waar nodig adviseert bij het bedenken van activiteiten. Voor Roverscouts is niks te gek! Zo gaan ze extreem koken, bouwen ze een tijdelijke extra verdieping om op te slapen en spelen ze reguliere spellen in het donker. Het gebruik van activiteitengebieden (verzamelingen van activiteiten die qua onderwerp bij elkaar horen) zorgt voor variatie in het programma. Je onderneemt enorm veel met je stam, in zowel binnen- als buitenland.
De Roverscouts komen iedere donderdag van 19:30-22:00 bij elkaar. Ze hebben 1 keer per jaar een weekendkamp. Een groot deel van de Roverscouts is ook leiding bij een eigen speltak en gaan hierbij mee op zomerkamp.

Kom vrijblijvend 3 keer gratis meedoen.
Vul onderstaand formulier in en we nemen z.s.m. contact met je op.