Op 2 maart 2024 houdt scouting Woezik voor de vijfde keer een champostactie. Bij deze actie bezorgen we champost per kruiwagen bij u in de tuin. Meer informatie over champost en de actie leest u hieronder.

De champost is uitverkocht.

Wat is champost?

Champost, beter bekend als champignonmest, is een mengsel van stro, paardenmest, kippenmest, kalk en veen. Het is een product afkomstig van de teelt van champignons. Champost is onkruid- en ziektevrij door verhitting tot 70°C na de teelt van champignons. Eén kruiwagen champost is genoeg om ongeveer 5m2 te bemesten. Hoewel onze mest niet het keurmerk biologisch draagt, is deze wel vrij van bestrijdingsmiddelen en daardoor wel duurzaam te noemen.

Waarom deze actie?

Scouting Woezik is een jeugdvereniging. We laten iedere week vele kinderen plezier beleven aan het scouting spel. We willen deelname aan onze club graag laagdrempelig houden door onze contributie betaalbaar te houden voor alle ouders. Helaas zijn de inkomsten uit het ophalen van oudpapier en de verhuur van ons gebouw de laatste jaren teruggelopen door gemeentelijk beleid. Om als vereniging te kunnen blijven draaien moeten we die inkomsten op een andere manier verwerven. Met deze actie willen we geld ophalen zodat onze jeugdleden kunnen blijven genieten van allerlei gave activiteiten.

Over de actie

·         Waar leveren we champost?
We bezorgen de champost in de gehele gemeente Wijchen, we leveren de champost per kruiwagen tot in uw tuin.  Een paar dagen voor onze actie ontvangt u een mail waarin u te horen krijgt op welk moment van de dag de champost ongeveer bezorgd gaat worden.

·         Hoeveel moet ik bestellen?
Met 1 kruiwagen champost kunt u een oppervlak van ongeveer 5 vierkante meter tuin bemesten, dit is natuurlijk ook afhankelijk van hoe dik u de mest verspreid wilt hebben.

·         Kosten?
De champost kost € 6,- per kruiwagen, iedere 6e kruiwagen is gratis. U geeft via onze website aan hoeveel kruiwagens u geleverd wilt hebben en deze worden dan op 2 maart bij u bezorgd. Afrekenen doet u tijdens de levering. Dit kan contant of met een Tikkie.

·         Bezorgen vs ophalen?
Bij bezorgen nemen wij (bijna) al het werk uit handen en storten we de champost per kruiwagen op de door uw gewenste plek in de tuin. Als u veel champost wilt afnemen kunt u tegen een voordelig tarief het zelf komen ophalen met een aanhanger. Afhalen gaat per kuub, waarbij deze voor € 50,- per kuub machinaal op uw aanhanger wordt geladen. Uit 1 kuub haalt u ongeveer 12 kruiwagens champost, 1 kuub champost weegt ongeveer 550KG. De afhaal locatie bevindt zich in Hernen en ook hier kan contant of met een Tikkie betaald worden.

Bestellen

Als u champost wilt bestellen klik dan HIER. U ontvangt altijd een bevestiging van uw bestelling in uw mailbox, ontvangt u die niet dan is er geen bestelling gedaan. Wanneer uw de champost wilt laten bezorgen dit graag melden bij opmerkingen.

Contact

Als u nog vragen heeft over de actie neem dan gerust contact op via het onderstaande contactformulier.

Op 2 maart zijn we alleen telefonisch bereikbaar op het nummer dat u per mail ontvangt enkele dagen voor de bezorging.